Jak probudit líný metabolismus? Pomůže pohyb i správná strava

Pokud se vám nedaří dosáhnout vaší ideální hmotnosti, a přitom máte pocit, že proto děláte všechno, tedy pravidelně se hýbete a nepodceňujete ani stravování, může být na vině i zpomalený metabolismus. Existuje řada receptů, jak spalování a látkové výměně trochu pomoci.

Netradiční pohybová aktivita vás nabudí

Pravidelně cvičíte a přitom nehubnete. Možná, že si vaše tělo už zvyklo na určitý druh pohybu a dosáhlo v něm svých limitů. Váha se jednoduše zastaví a dál už dolů nejde. Jak dál? Zvolte občas nějakou netradiční pohybovou aktivitu, kterou jste dosud nikdy nezkoušeli. Chodíte na aerobik a plavat? Dejte si třeba kruhový trénink nebo si jděte zaběhat. Nabudíte svoje tělo k dalšímu spalování. Potom se můžete zase vrátit ke svému oblíbenému cvičení. Občasná změna ale neškodí. Také si můžete dát už ráno krátkou rozcvičku nalačno, která vám rozproudí krev. Sportujte také na čerstvém vzduchu, kde spalujete lépe a rychleji. Je dokonce prokázáno, že i sluneční záření má vliv na rozpohybování metabolismu.

Pomáhá čistá voda i ostré koření

Dostatek tekutin je důležitý. Dopřejte si sklenici vlažné čisté neperlivé vody před jídlem, která nabudí a částečně i zasytí váš trávicí systém. Nesníte tolik jídla a žaludek i střeva se dobře připraví na trávení. Můžete přidat i kapku citronu, který v lidském těle působí doslova jako účinný čistič. Velmi příznivé působí na látkovou výměnu i některé druhy nápojů. Například zelený čaj vědci označují za vynikajícího pomocníka při spalování. Vhodným jídlem také nastartujete látkovou výměnu. Vláknina v zelenině je výborná na peristaltiku střev. Také koření a ostřejší jídla uvolní teplo, zahřejí vnitřní orgány a snáze se pak odbourává tuk. Polévky jsou výborné, ovšem bez jíšky. Výborně působí v chladnějších dnech, kdy zahřátím nabudí tělo k činnosti.