Bolest zad bude tabu

Ač by se mohlo zdát, že sedavé zaměstnání je výhra, opak je pravda. Jak už je v lidské povaze, ti co se v práci nachodí, závidí těm, co sedí v kanceláři, a ti co sedí v kanceláři, závidí těm, co mají v práci pohyb. Je to prostě začarovaný kruh. Jedny bolí nohy a druhé zase záda.

Pokud patříte mezi ty, co většinu dne musí sedět, moc dobře víte, jak je bolest zad omezující. Proto je třeba si během dne udělat chvíli čas a protáhnout se. Pokud jste v kanceláři sami, máte ideální prostor. Pokud ne, využijte kousek ze své polední pauzy. Uvidíte, že se pomalu bolesti zad zbavíte.

Pro úlevu nám poslouží pár jógových cviků, díky kterým si krásně protáhneme tělo a zvýšíme jeho sílu a pružnost.

První cvik

Tento cvik protahuje kříže, vnitřní část stehen a také kyčelní klouby. Je třeba postavit se rovně a nohy rozkročit na šíři vašich boků. Také si pohlídejte palce u nohou, ty je potřeba mít směrem ven. Ruce spojíme, jako kdybychom se chtěli modlit. Teď se posaďte do dřepu. Lokty zatlačíme do vnitřní strany stehen. Hruď musí být vypnutá. Takto je třeba setrvat aspoň jednu minutu.

Druhý cvik

Tímto cvikem si protáhneme celou páteř i tu bederní a ramena. Sednete si na zem a nohy natáhnete před sebe. Teď ohneme pravé koleno a pravé chodidlo položíme na zem a to těsně za vnější stranu levého stehna. Nyní je potřeba ohnout levou ruku a tlačit levým loktem proti vnější straně pravého kolene. Náš zrak směřuje na námi zvolený bod, který leží za našimi zády.